A legtöbb kereskedő (érthető gazdasági okból), sokszor még a négyévszakos gumik létjogosultságát is megkérdőjelezi. Ehhez képest a nagy márkák egy része az európai autósok zömét egyre inkább éppen az egyféle abroncs használata felé tereli.
A klasszikus négyévszakos abroncsok téli mintázatokra épülnek úgy, hogy alkalmassá teszik őket a nyári körülményekhez is, néhányuk azonban éppen a nyári gumik technológiáján alapul, de a téli viszonyok között is helytáll.
Akkor kinek kell mégis a klasszikus téli mintázat? A szakemberek a tartós hideg telű és gyakran erősen havas időjárású országokban továbbra is az ilyen abroncsokat ajánlják. A négyévszakosok főleg ott számíthatnak sikerre, ahol az időjárás télen sem szélsőséges (például nálunk: az elmúlt évek telei kevés havat is enyhe hőmérsékletet hoztak). A felmérések szerint az Európai Unióban regisztrált autók 65 százaléka mindig nyári papucsokkal fut, az Ipsos közvélemény kutatása alapján pedig tízből átlagosan négy autósnak kifejezetten kényelmetlenségeket okoz a téli-nyári csere (emiatt halogatják is, ameddig lehet), és téli abronccsal is sokan járnak nyáron. A franciák 7, a németek 3 százaléka mindig ezeket hagyja autóján. Komoly biztonsági kockázatot hordoz, ha nem a szezonhoz illő gumikkal fut az autó, a fékút, a nedves és száraz felületen mutatott tulajdonságok egyaránt rosszabbak lehetnek.
Kinek való a négyévszakos abroncs?
- Annak, aki évente átlagosan legfeljebb 10 000 km-t autózik
- Annak, aki nem autózik tartósan hideg, havas országokban
- Annak, aki amúgy egész évben autóján hagyná a téli kerekeket
A négyévszakos abroncsok nekik tökéletesen megfelelnek, és akkor is biztonságosan el fogják velük érni úticéljukat, ha mondjuk, néhány centi hóban kell felmenni egy-egy meredekebb emelkedőn!